lördag 14 mars 2009

Tårtkalas...

...väntar! Idag ska vi kalasa för den yngste medlemmen i familjen (om man räknar människor alltså). Lille B ska ha sitt skojiga barnkalas, det går av stapeln på ett bageri och ska bli sååå kul. Fatta vad skojigt, först får man leka, sedan får man gå på rundtur i bageriet och till sist gör bagaren en egen tårta till en. Sen får alla barnen (och mamman) äta upp tårtan. Jag älskar kalas!
Efter kalaset åker vi och hälsar på skojiga vänner som vi inte sett på länge. Det blir en ljuvlig lördag.

Något annat som är kalas är min hemmagjorda müsli, som jag verkligen inte rekommenderar! Den är så ljuvligt god att man äter på tok för mycket. I receptet som jag hittade i en GI-bok kallas den "Müsli som räcker ett tag". Bah! Ett väldigt kort tag tycks det!


Som du ser tar den sista slut till frukost idag. Sen ska jag INTE göra mer!

Ha en alldeles ljuvlig lördag!

4 kommentarer:

Fröken Tindra sa...

Hoppas att du får en helt underbar dag! Det låter som om du har alla förutsättningar för det.
Och du, jag skall inte be dig om muslireceptet för det låter farligt... ;0)
Kram!

IKT i min vardag sa...

Här är det också kalas idag...ska strax ställa mig och börja laga mat, puhhh ;)

Visst är den müslin god...


Linda :)

Anonym sa...

Både kalaset och muslin lät bara för bra! Tårtan blir nog helt underbarn när kreativa barn hjälper till!

Glitter och Marsipan sa...

Hej,låter som ett härligt kalas.
Snart ska vi ha tvåårskalas här,det ska bli roligt.
Ha det gott i helgen.
kram Anette