tisdag 17 mars 2009

Skärpning...

...det måste vara något hormonellt. Då behöver man inte bry sig om det.

Har pratat länge i telefon med en arbetskamrat som i många avseenden är som jag med man och små barn och som genomlever sjukdom men håller huvudet högt och flaggan i topp. Jag beundrar hennes styrka och gråter över hennes mod.

Barnen och jag har varit ute och cyklat en stund i den skälvande vårvintern. Att cykla mot en rosa solnedgång med två små barn som utstöter små vårskrik och förundras över allt det stora i vårt lilla liv gör det svårt att vara ledsen över människors dumma kommentarer.



Idag är en alldeles otrolig dag, jag längtar inte efter morgondagen (fast det kommer bli kul), jag saknar inte gårdagen - idag är alldeles underbart att vara.

Som sagt, det är nog något hormonellt.


8 kommentarer:

Sara Mårtensson sa...

Näe.. du Kerstin.. Bry dig inte om de knasiga människorna som kastar ur sig sådana kommentarer!! Jag vet att det inte är kul när folk tror saker om en som inte är sant.. Man får bara försöka släppa det men det kan vara svårt.

Det låter som ni hade en härlig stund i kvällssolen du och dina barn.
Det gick så bra så bra på jobbet och jag trivs bäst!! :-D
Ha nu en fin fortsatt vecka!
Kram Sara

MiaMaria sa...

Hej!

Låter som en härlig tur i solnedgången......det får en att tänka på så mycket roligare och så mycket man har som betyder något......knasigt folk finns det gott om alltid......

Må så gott!
MiaMaria

Anonym sa...

Mindre rliga kommentarer är aldrig kul... det är lätt att säga att man inte ska bry sig, för man gör det ändå. Jag vet av egen erfarenhet...

Massor av varma kramar!!!

Sessan ☆ Prinsessan sa...

Tittar in & ger en söndags kram helt enkelt ;D

//Sessan

Anonym sa...

Hej!
Har smugit omkring här inne hos Dig under ett par veckors tid i syfte om att nominera Din blogg till Mammablogg Galan!

Nu är Din blogg färdig nominerad, inom kort kommer Du inne på Mammablogg Galans sida kunna se vilken/vilka kategorier den är nominerad till.

Vi hoppas komma igång med röstningarna inom de närmaste 24 timmarna.

Vi ses den 4 juli!

Kram

Annika

Maud sa...

Läste dina senaste inlägg...det finns folk till allt ...eller hur?
Varför en del är så snabba på att fälla dräpande kommentarer...ja det kan man undra...

Man får göra som Martin Luther ...lyft på hatten och gå vidare... (lättare sagt än gjort)
hoppas att du kunnat släppa det ialla fall och jag önskar dej en härlig dag!
Kraam Maud

Fröken Tindra sa...

Var har du tagit vägen?! Saknar dig!
Kram!

Anonym sa...

Hormonellt eller ej, så njuuut!

Det som kroppen uppfattar som sant måste ju också vara sant, så känner den sig glad ja, då måste man ju också få vara glad!:.))