tisdag 19 augusti 2008

Vardagslyx...

...tycker jag är jätteviktigt. Det behöver inte vara så märkvärdigt som det låter, något enkelt såsom att lägga upp maten i fina skålar eller på fat istället för i kastruller, och tända lite ljus. För barnen är sugrör rena kalaset.
Idag, sista dagen på sommarlovet, har barnen haft några små vänner hemma och lekt mest hela dagen. Deras godaste önskemat var makaroner och köttbullar och nybakade muffins till efterrätt.

Själv har jag målat en massa smågrejor såsom ramar, lampfötter och lite barnmöbler. Jag har också sytt två lampskärmar, det blev fint, men är inte riiiktigt klart än. Garderoben som jag pratat om i en vecka nu, måste tyvärr få ett lager färg till...nummer 3 i ordningen...

Jag vill också berätta hur lycklig jag är för att jag fått den stora ynnesten att få ha en vardag med någon, och njuta av den, det är underbart. Tänk på det en stund, hur fint det egentligen är.

Kram Kerstin

1 kommentar:

Galleri Hönshuset sa...

Hej Kerstin. Vad fint du skriver i din blogg, lite o tänka på. Visst är det viktigt med vardagslyx, där har du helt rätt. Ha en härlig dag, så hörs vi. Kram Pirre ;)