tisdag 26 augusti 2008

Första natten på jobbet och skola...

...var riktigt uttröttande! Fy vad trött man är när man måste starta upp hjärnan efter fyra och en halv veckas semester! Jag var ju också i skolan hela dagen igår och blev alldeles utmattad av alla nya intryck, men oh! så roligt det var! De av mina kursare som jag talade med verkade vara så oerhört trevliga och intressanta människor, det var så givande att tala med de här engagerade, smarta och intresserade människorna! Jag vill träffa dem snart igen! Utbildningen kommer nog att bli krävande i omgångar, men jag tror att den kommer att ge mig oerhört mycket, kurserna verkade jätteintressanta och utrymme fanns för att utforma utbildningen efter eget intresse för att kunna öka kompetensen inom ens eget intresseområde. Jag ser redan fram emot att skriva magisteruppsats! Jag är nog lite knäpp...

Nu ska jag studsa ut i garaget och måla vidare på mitt hallprojekt, hoppas att det blir färdigt snart för Guds skull! Varför tar allt så himla lång tid? Jag är en obotlig tidsoptimist som allrid tror att allt ska gå fortare än vad som överhuvudtaget är möjligt :-)

Sommarens sista blomsterbukett?

Lite korn, lavendel och andra örter bundna med spetsar och hängda på tork ger mysig sensommarstämning

Hoppas ni mår bra i höstrusket (egentligen får man inte säga höst innan jag fyllt år (på fredag) men idag känns det som det!), ta vara på varandra, tänd några ljus och drick lite varm choklad. Det är vi värda!


Kram Kerstin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kombinera natt jobb med studier tar på krafterna... o ännu mer efter att du först varit ledig i 4,5 vecka. Been there, done that ;-)

Kul att du har börjat plugga, vad ska du läsa för kurser?? Eller är det ett färdigt program??

Trevlig dag!!

Kerstin sa...

Svar:

Hej Annika!

Det är en master i omvårdnad som jag ska läsa, inriktning mot ledarskap och teamsamverkan i entreprenöriella organisationer, jag kommer att styra utbildningen mot palliativ vård, då det intresserar mig mycket. Jösses vad det lät pretentiöst =), men sikta mot stjärnorna du vet...

Kram!